torstai 25. marraskuuta 2010

Quote VIII

Beckett: The Unnamable

…kenties se on vain unta, kaikki vain unta, se olisi yllättävää, herään hiljaisuudessa,

enkä koskaan enää nuku,

se tulen olemaan minä, tai uneksin, uneksin jälleen, uneksin hiljaisuudesta, unenomaisesta hiljaisuudesta, täynnä muminaa, en tiedä, nämä ovat vain sanoja, koskaan hereillä, vain sanoja, ei ole muuta,

on jatkettava eteenpäin, vain sen tiedän, he lopettavat, tunnen sen, tiedän sen,

he hylkäävät minut tänne, saapuu hiljaisuus,

hetken, muutaman hyvän hetken verran, tai omani, kestävä, joka ei kestänyt, joka vieläkin kestää, se tulee olemaan minä, on jatkettava eteenpäin,

en voi enää jatkaa, sinun on jatkettava, jatkan,

on sanottava sanoja, niin kauan kuin niitä on,

kunnes he löytävät minut, kunnes he sanovat minut,
kummallinen kipu, kummallinen synti,

on jatkettava, kenties se on jo tehty, kenties minut on jo sanottu, kenties he ovat kantaneet minut tarinani kynnykselle,

oven eteen, oven joka avautuu nielaistakseen tarinani,


yllätyn jos se todella avautuu, se olen minä, se on hiljaisuus,




missä olen, en tiedä, en saa koskaan tietää, hiljaisuudessa et voi tietää,

on jatkettava ,

en pysty jatkamaan,



jatkan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti